BARTIN ÜNİVERSİTESİ

image/svg+xml
image/svg+xml

Üniversitemiz Cumhuriyetimizin Kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ü Andi.

Yayın Tarihi : 13/11/2012

Gazi Mustafa Kemal Atatürk, ölümünün 74. yil dönümünde Bartin Üniversitesinde anildi. Bartin Üniversitesi Atatürk Aniti'nda toplanan akademik ve idari personel ile ögrenciler saygi durusunda bulundu. Istiklal Marsi’nin okunmasinin ardindan anma törenine konferans salonunda devam edildi. Egitim Fakültesi Dekani Prof. Dr. Firdevs Günes, “Atatürk’ten Günümüze Okuma Yazma Ögretimindeki Gelismeler” konulu bir konferans verdi. Konferansa Bartin Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ramazan Kaplan, rektör yardimcilari, dekanlar, müdürler ile akademik ve idari personel katildi.

1923 yilinda egitim durumu ve Atatürk’ün egitim anlayisi hakkinda konusan Prof. Dr. Firdevs Günes, “1900’lü yillarda çogu ülkenin egitim sisteminde ‘davranisçi yaklasim’ uygulaniyordu. Davranisçi yaklasimda egitim ilkeleri laboratuvarda yapilan hayvan deneylerinden elde edilmistir. Pavlov, köpekleri; Thorndike, kedileri; Skinner ise fare ve güvercinleri incelemistir. Bu deneylerden elde edilen egitim ilke ve yöntemleri insanlara aktarilmistir. Davranisçi yaklasimin amaci, ögrencinin gözle görülen davranislarini degistirmektir. Davranisçi yaklasim, zihinle ilgilenmez. Ögrencinin düsünme, anlama, sorgulama, analiz, sentez, degerlendirme gibi zihinsel becerileri üzerinde durmaz. Atatürk, egitimde davranis yerine zihne önem vermistir.” dedi. Atatürk’ün, egitimde zihin gelistirmeye agirlik verdigini belirten Günes, “Atatürk, konusmalarinda gençlerin dil yönünden; zihinsel, sosyal ve duygusal yönden gelistirilmelerini vurgulamistir. Atatürk döneminde, okuma yazma ögretiminde önemli yenilikler yapilmistir. Günümüz beyin arastirmalari, Atatürk’ün o yillarda yaptigi çalismalarin egitimde uygulanabilir nitelikte oldugunu göstermektedir.” diye konustu.