BARTIN ÜNİVERSİTESİ

image/svg+xml
image/svg+xml

Bati Karadeniz Gemi Insa ve Entegre Sanayii Çalistayi Sona Erdi.

Yayın Tarihi : 18/09/2012

Çalistaya Basbakanlik Eski Basdanismani ve OSTIM Vakfi Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Sedat Çelikdogan ile Deniz Hukukçusu ve Polis Akademisi Ögretim Üyesi Prof. Dr. Vahit Biçak’in yani sira Düzce Ticaret ve Sanayi Odasi, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanligi, Bartin Gümrük Muhafaza Müdürlügü, Düzce Üniversitesi ve Gemi Mühendisleri Odasindan temsilciler katildi.

Bartin Üniversitesi ile Bati Karadeniz Kalkinma Ajansi (BAKKA) isbirliginde “Bati Karadeniz I. Gemi Insa ve Entegre Sanayii” çalistayi düzenlendi. Çalistaya Bartin Valisi Bülent Savur, Bartin Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ramazan Kaplan, Rektör Yardimcilari Prof. Dr. Azize Toper Kaygin ile Prof. Dr. Mete Gündogan, 21. Dönem Bartin Milletvekili ve Türkiye Emekliler Dernegi Hukuk Danismani Cafer Tufan Yazicioglu, Bartin Il Özel Idaresi Genel Sekreteri Ibrahim Kayis, Bartin Ticaret ve Sanayi Odasi Baskani Ismail Toksöz, Düzce Ticaret ve Sanayi Odasi Baskani Bahri Bakan’in yani sira Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanligi, Bartin Gümrük Muhafaza Müdürlügü, Düzce Üniversitesi ile Gemi Mühendisleri Odasindan temsilciler katildi.

Bölgesel Kalkinma, Gemi Insa ve Entegre Sanayii konulu 1. panelin moderatörlügünü Üniversitemiz Rektör Yardimcisi Prof. Dr. Mete Gündogan yapti. Panele Gemi Mühendisleri Odasi Bartin Temsilcisi Hüseyin Çoban, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dekani Prof. Dr. Güldem Cerit, Oruç Reis Denizciler Kulübünden Ertan Özyardimci ve Dok-Gemi Is Sendikasi Baskani Necip Nalbantoglu panelist olarak katildi.

Bati Karadeniz Gemi Insa ve Entegre Sanayiinin Gelecegi konulu 2. panelin moderatörlügünü ise Deniz Hukuçusu ve Polis Akademisi Ögretim Üyesi Prof. Dr. Vahit Biçak yapti. Bartin Üniversitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Ögretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Said Ceyhan, OSTIM Vakfi Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Sedat Çelikdogan, Gemi Mühendisleri Odasi Baskani Osman Kolay, Yildiz Teknik Üniversitesi Gemi Insaat ve Denizcilik Fakültesinden Ahmet Yutseven ve BAKKA Strateji Gelistirme Uzmani Ilhan Baykara da panelist olarak katildi.

Çalistay Video

Prof. Dr. Gündogan: Sanayi ile birlikte hareket eden bir akademik kadromuz olsun istedik

Çalistayin tanitim konusmasini yapan Çalistay Baskan Vekili Prof. Dr. Mete Gündogan, “Üniversitemizin Mühedislik Fakültesi bünyesinde Gemi Insa ve Gemi Makineleri Mühendisligi Bölümü, Meslek Yüksekokulumuzda da Yat Isletmeciligi ile Gemi Insaati Programlarimiz bulunuyor. Bu bölgede baska bir üniversitede bu bölümler yok ve Mühendislik Fakültemizde bu bölümde bizim dört ögretim elemanimiz var. Bu ögretim elemanlari ögretim üyesi yetistirme programi kapsaminda egitimlerini bir-iki yil içerisinde tamamlayip Üniversitemize geri dönecekler ve biz burada Gemi Insa ve Gemi Makineleri ile ilgili bir akademik kadroya sahip olacagiz. Bu kadronun bölgede gemi insa ve entegre sanayisinde varliklarini sürdürmeleri amaciyla bu çalistaya karar verdik. Sanayi ile birlikte hareket eden bir akademik kadromuz olsun istedik. Ayrica Bartin Irmagi, 15 km içerisine kadar gemi alabiliyor. Geçmisinde oldugu gibi irmagin gemi yapimina uygun bir yapisi var.” dedi.

Filyos Projesi Sultan Abdülhamit’in fikridir

Bölgemizin madencilik, demir-çelik, turizm ve gemi yapimi potansiyeli oldugunu belirten Gündogan, “Dünyanin en önemli gemi yapim ustalarinin Bartin’dan çiktigi, herkes tarafindan bilinmektedir. Bölge, tekne yapimi ile degerlendirilsin diye Sultan Abdülhamit Döneminde bir proje gerçeklestirilmis. Aslinda bu, tarihî bir çalismadir. Sultan Abdülhamit, gemi insa bölgesinin Bartin civarinda olmasini istemistir. Bir digeri ise Filyos Vadisi’nin potansiyelidir ve buranin endüstriyel bölge olarak degerlendirilmesidir. Iç Anadolu Bölgesi, son zamanlarda sanayi bölgesi haline gelmistir. Büyük sanayi bölgesi haline gelen bölgelerin denize açilmasi gerekir. Iç Anadolu’nun sanayisine baktigimizda denize açilabilecek en uygun bölge Filyos ve Bartin havzasidir. Büyük ve güçlü bir Türkiye’den bahsediliyor. Denizlerde olmayan bir devlet, büyük olamaz. Iste bu faktörleri birlestirdigimizde ‘Bati Karadeniz Gemi Insa ve Entegre Sanayii Çalistayi’ fikri dogdu.” diye konustu.

Rektör Kaplan: Türkiye artik kendi gündemini belirleme iradesi ve gücünü gösteren bir ülkedir

Çalistayda konusan Bartin Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ramazan Kaplan, geçmiste dünyaya izan veren devlet olma pozisyonumuzun, bir sekilde üzeri örtülmüs ve küllenmis oldugunu öne sürerek tarihte oynadigi rolü yeniden oynama iddiasini son yillarda tekrar gündeme getiren bir ülke halinde oldugumuzu söyledi.

Türkiye'nin, artik baskalarinin gündemlerine tabi olan degil, kendisi gündemi belirleme iradesi ve gücünü gösteren bir ülke konumunda oldugunu vurgulayan Kaplan, "Çevremizde olup bitenlerin de bundan kaynaklanan rahatsizliklar oldugunu düsünüyoruz. Bunlar olacak; fakat bu kervan elbette ki tarihsel sürecine ve gücüne bagli olarak devam edecek. Bu ülkenin tarihsel misyonuna ve gelecek umutlarina isik tutacak tarihsel bir süreç, baskalari istese de istemese de yasanacak." dedi.

Çalistayin açilis konusmasini yapan Bartin Valisi Bülent Savur, günümüz dünyasinda müstemleke olusturmanin, fiilî isgallerle ya imkânsiz ya da çok pahali hale gelmeye basladigini söyledi.

Bu durumda yeni stratejiler gelistirildigini ve fiilî isgal yerine iktisadi anlamda isgale girisildigini öne süren Savur, söyle konustu:

“Tasimacilik olmazsa iktisat olmuyor, üretim de bir ise yaramiyor”

"Dün atalarimiz, birtakim silahli güçlere karsi ülkeyi savunarak kölelige müsaade etmemislerse bugün de yürütülecek mücadele iktisadi mücadeledir. Bu da iktisadin, üretimin dimdik ayakta olmasina baglidir. 1980'lerde iki milyar dolar ihracat, üç milyar dolar ithalatla kendimizi avutuyorduk. Simdi, çok sükür, dünyanin en büyük 16. ekonomisiyiz. Bu, pasaportumuzun itibar görmesi, Türkçemizin konusulmasi demektir. Bu, iktisatla ve üretimle mümkün olmustur. Iktisadin, üretimin her sahasinda olmak zorundayiz. Tasimacilik olmazsa iktisat olmuyor, üretim de bir ise yaramiyor. Artik dünya denizlerini, topunla tüfeginle degil, ticaret gemilerinle fethetme zaruretin var. Bugünün dünyasinda en ucuz tasimacilik da deniz tasimaciligidir. Bugün, çok sükür, gemi üretiminde dünyanin önemli ülkelerinden biriyiz. Ufkumuzu, ruhumuzu karartmaya gerek yok. Bizim mütesebbisimiz, bizim gibi bürokratlarin frene basmasina ragmen bunu basarmislardir. Bunu da kabul edelim."