image/svg+xml
image/svg+xml

Üniversitemiz, öğrenci projeleriyle Türkiye’de ilk 5’te

Yayın Tarihi : 04/03/2020
Üniversitemiz, öğrencilerinin “TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Programı” kapsamında kabul edilen 32 projesiyle 118 üniversite arasından ilk 5’e girdi.

Öğrencilerini tüm çalışmalarının merkezine alan Üniversitemizde proje hazırlama ve geliştirme kültürünün oluşması noktasında belirli periyotlarla verilen eğitimleri meyvelerini veriyor. Geçtiğimiz yıl “TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Programı” kapsamında 13 projenin kabul edildiği Bartın Üniversitesi’nde bu yıl 32 öğrenci projesi desteklenmeye uygun görüldü.

Öğrenciler tarafından sunulan 68 projeden 32’sinin kabul edilmesiyle, Üniversitemiz öğrenci projelerinde 118 üniversite arasında 5’inci oldu.

Projelerden 15’i Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, 6’sı Fen Fakültesi, 6’sı Bartın Orman Fakültesi, 3’ü Sağlık Bilimleri fakültesi ve 2’si ise Eğitim Fakültesi öğrencileri tarafından hazırlandı.

“Öğrencilerimizin gelişimi her zaman önceliğimiz oldu”

Üniversitemizde gerçekleştirilen tüm faaliyetlerin merkezinde öğrencilerinin olduğunu vurgulayan Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Orhan Uzun, “Bartın Üniversitesi olarak öğrencilerimizin gelişimini her zaman önceliğimiz olmuştur. Onları mezun ederken donanımlı bireyler olmaları için tüm personelimizle birlikte yoğun çaba sarf ediyor, öğrencilerimizi teşvik ediyoruz. Gerek ders ortamında gerek ise ders dışı eğitim ve faaliyetlerle onların en iyi şekilde geleceğe hazırlanmanın gayretindeyiz. Bu noktada 32 öğrencimizin kabul edilen TÜBİTAK 2209-A projesi için mutluluk duymaktayım. İnanıyorum ki yaptıkları çalışmalarla bizleri her zaman gururlandıran öğrencilerimiz, ülkemizin hedeflerine giden yolda kararlı adımlar atacak ve geleceğimize değer katacaktır. Bu düşüncelerle öğrencilerimizin geleceğe dönük projeler üretmeleri noktasında destekleyerek kendilerini kanıtlama imkânı sunan TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Sayın Hasan Mandal'a teşekkürlerimi sunuyorum” dedi.

“Öğrencilerimizin edindiği tecrübeler bir adım önde olmalarını sağlayacaktır”

Rektör Uzun, proje hazırlayan öğrencileri tebrik ederek, “Öğrencilerimize, ‘Tribünde değil, odağında ol’ anlayışıyla hayata geçirdiğimiz pek çok bilimsel, sportif ve kültürel etkinlikle, derslerle sınırlı olmayan bir öğrenme ortamını sunuyoruz. Böylece aldıkları kaliteli eğitimin yanı sıra edinilen tecrübelerin öğrencilerimizin mesleki hayatlarında bir adım önde olmalarını sağlayacağına inanıyoruz. Bu doğrultuda gösterdikleri gayretlerden dolayı proje hazırlama ve sunma başarısı gösteren tüm öğrencilerimizi ve onlara destek olan danışman hocalarımızı tebrik ediyorum. Projeleri kabul edilen öğrencilerimi kutluyor, başarının katlanarak artmasını diliyorum” diye konuştu.

TÜBİTAK yakın tarihte yeni bir çağrıya çıkacak

Öte yandan TÜBİTAK tarafından “2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Programı” kapsamında yakın tarihte tekrardan çağrıya çıkacağı ve proje destek miktarında iyileştirme yapacağı öğrenildi.



Kabul edilen projeler şu şekilde:
  1. Ahmet Emre Çelik (Bartın Orman Fakültesi) – “Sarıçam (Pinus Sylvestris L.) Odununun Hızlandırılmış Açık Hava Koşulları Performansının İyileştirilmesi” 

  2. Salim Yavuz (Bartın Orman Fakültesi) – “Cca İle Emprenyeli Ağaç Malzemeden Krom, Bakır, Arseniğin Uzaklaştırılmasında Derin Ötektik Çözücülerin (Dess) Kullanımı”

  3. Mertcan Şen (Bartın Orman Fakültesi) – “Bolu-Mengen İlçesi Kültürel Peyzaj Özelliklerinin Coğrafi İşaret Kapsamında Değerlendirilmesi”

  4. Serenay Gökçe (Bartın Orman Fakültesi) – “Sağlıklı ve Yaşanabilir Kent Olarak Amasra”

  5. Orhan Etçibaşı (Bartın Orman Fakültesi) – “Mantar Üretimini Özendirmek Ve Desteklemek Amacıyla Kayın Mantarı Başlangıç Kitlerinin Hazırlanması, Bilgilendirme Ve Örnek Uygulama”

  6. Oğuz Aksu (Bartın Orman Fakültesi) – “Yüksek Sıcaklıkta Odun Modifikasyonu Süresince Kuruma Gerilimlerinin Dijital Görüntü Korelasyon Yöntemiyle Tespiti”

  7. Aleyna Kübra Taş (Eğitim Fakültesi) – “Geçmişten Günümüze Değişen Oyunlar: Yaşlı ve Çocukların Karşılıklı Öğrenme Sürecinin İncelenmesi”

  8. Nail Şahin (Eğitim Fakültesi) – “Atıklardan Bilim ve Sanata”

  9. Nursena Yüksel (Fen Fakültesi) – “Kimyasal ve Bitkisel Bileşiklerin Anti-Metastaz Etkisi”

  10.  Merve Yıldırım (Fen Fakültesi) – “Yeni Sentezlenen Disiyanidogümüş Komplekslerinin Bakterisit ve Anti-Üreaz Etkisi”

  11.  Gülsema Çiftçi (Fen Fakültesi) – “Centaurea Kilaea Bitkisinin Anti Kolesterol Etkisinin Araştırılması”

  12.  Ebru Köroğlu (Fen Fakültesi) – “Domateste Bulunan Karotenoidlerden Olan Likopenin Probiyotik Bakteriler Lactobacillus Acidophilus ve Lactobacillus Rhamnosus ile Etkileşimleri”

  13.  Ebru Zengiş (Fen Fakültesi) – “Siyah Çayın Temel Bileşenlerinden Olan Katesin ve Kafeinin Probiyotik Bakterilerle Etkileşiminin Araştırılması”

  14. Şule Nur Özdil (Fen Fakültesi) – “Soluk (Orchis) Orkide bitkisinde Bazı Fitokimyasal ve Uçucu Yağ İçeriğinin ve Biyolojik Özelliklerinin İncelenmesi”

  15.  Aybüke Özden (Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi) – “Doğal ve Modifiye Edilmiş Organik Atık Kullanılarak Sulu Çözeltilerden Boyar Madde Gideriminin Izoterm, Kinetik Ve Termodinamik Analizi”

  16. Bahar Vural (Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi) – “4 Ayaklı Robot Tasarımı Ve Yürüyüş Modelleme”

  17.  Cahit Burak Büyüktümtürk (Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi) – “Amastris Work & Travel”

  18. Cihan Yatbaz (İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi) – “Pekiştirmeli Öğrenme Metodu ile Film Türünün Belirlenmesi”

  19. Cerensu Öndin (Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi) – “Çeşitli Ön İşlem Uygulamalarının Ofis Kağıt Atıklardan Etanol Üretim Verimine Etkisi”

  20. Meltem Cenan (Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi) – “Elektrikli Motor Test Standı”

  21. Mine Ulusoy (Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi) – “Yumurta Kabuğu ve Uçucu Kül Katkılı Tuğlaların Mekanik Özelliklerinin İncelenmesi”

  22.  Mihcan Yılmaz (Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi) – “Yüksek Güç Kategorisindeki Roketlerde Patlayıcı Yük Yerine Mekanik Sistem Kullanımı”

  23.  Çağatay Samet Yavuz (Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi) – “Yüksek Verimli Yeni Nesi Elektrik Motor Tasarımı”

  24. Anıl Altunyurt (Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi) – “Bartın Üniversitesi Kutlubey-Yazıcılar Kampüsünün İç Ortam Gürültü Haritasının Oluşturulması”

  25.  Serkan Özdemir (Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi) – “İha Avcısı”

  26.  Emine Şahin (Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi) – “Bldc Motorlar için Yüksek Verimli Sürücü Tasarımı”

  27.  Samet Şal (Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi) – “İha’Larda Faydalı Yük Ağırlık Tespit Mekanizması ve Yakalama Sistemi”

  28.  Tolga Yunus Salgut (Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi) – “Cam Lifi Takviyeli Polimer Matrisli Kompozitlerin Mekanik Özelliklerinin İyileştirilmesi”

  29. Oğuzhan Erbaş (Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi) – “Görme Engelli Öğrencilerin Üniversite Yerleşkesi İçinde Daha Rahat ve Güvenli Şekilde Öğrenim Hayatına Devam Edebilmesi için Sesli Komutlarla Yönetilen Mobil Uygulama”

  30.  Zekiye İstek (Sağlık Bilimleri Fakültesi) – “Sağlık İçin Akılcı Okuyoruz ve Davranıyoruz”

  31.  Mahircan Gökçe (Sağlık Bilimleri Fakültesi) – “Gönüllü Erkek Hemşirelik Öğrencisi Aktivitelerinin Toplumun Erkek Hemşire İmajına Etkisi”

  32.  İklima Dertlioğlu (Sağlık Bilimleri Fakültesi) – “Anatomi Laboratuvarında Oyun Temelli Eğitimin Öğrenme Üzerine Etkisi”


SON Haberler

  • Üniversitemizde engelsiz eğitim deneyimleri konuşuldu

  • “Pandemi Döneminde Stres ve Stresle Başa Çıkma Yöntemleri” anlatıldı

  • Rektör Uzun, çevrimiçi sınavlar öncesi öğrencilerle bir araya geldi

  • Uzaktan eğitimde Bartın Üniversitesi farkı

  • İnsansız hava aracı “Alpagut” geliştirme desteği aldı

  • Üniversitemizin 2 projesi TÜBİTAK ARDEB Covid-19 kapsamında kabul edildi

  • Bartın Üniversitesi ailesi 'dijital' bayramlaşmada bir araya geldi

  • Rektör Uzun’un Ramazan Bayramı mesajı

  • Salgın döneminde “3-6 yaş arasındaki çocuklarla iletişim” anlatıldı

  • Türkiye’nin en kapsamlı “Engelsiz Yaşam Alanları”ndan biri kurulacak